Publisert 18.01.2023

Byggesaksbehandlere – 2 stillinger

Vil du være med å utvikle en attraktiv kommune i vekst, midt i Norge?

Enhet landbruk-, miljø- og arealforvaltning har ansvaret for kommunens
landbruksforvaltning, byggesaksbehandling, arealplanlegging, miljøforvaltning og eiendomsskatt. I
avdelingen er det per i dag 15 stillinger. Vi har nå ledig to faste stillinger som byggesaksbehandler.

Arbeidsoppgaver

  • Behandling av byggesaker etter plan- og bygningsloven, herunder blant annet veiledning, forhåndskonferanser og ulovlighetsoppfølging
  • Utslippssaker etter forurensningsforskriften
  • Informasjon og kundebehandling
  • Tilsyn
  • Prosjektarbeid innen fagområdet

Kvalifikasjoner

  • Vi søker primært etter medarbeidere med byggteknisk, planfaglig eller juridisk utdanning på høyskole/universitetsnivå. Erfaring fra offentlig forvaltning er en fordel, men ikke et krav.
  • Kunnskap om plan- og bygningsloven og forvaltningsloven
  • Kandidater med annen relevant utdanning og erfaring fra fagområdet vil også bli vurdert. 

Det forutsettes gode datakunnskaper, god skriftlig og muntlig fremstillingsevne på norsk og førerkort for bil.

Personlige egenskaper

VI ønsker medarbeidere som jobber effektivt og nøyaktig, med god arbeidskapasitet og som trives i en hektisk arbeidshverdag. Medarbeidere som er serviceinnstilt, har evnen til å arbeide selvstendig, er løsningsorienterte og har god, gjennomføringsevne. Vi ønsker også medarbeidere som bidrar positivt til et godt arbeidsmiljø.

Det vil ved tilsettingen bli lagt avgjørende vekt på søkerens personlige egenskaper.

Vi tilbyr

Spennende faglige utfordringer med mulighet for utvikling, tverrfaglig samarbeid,
fleksitidsordning, arbeid i et trivelig og sterkt fagmiljø og arbeidssted med
nærhet til kollektivtransport.

Arbeidstakere tilsettes i kommunen på de vilkår som følger av lovbestemmelser, reglement og gjeldende tariffavtaler. De første 6 måneder er prøvetid.
Det må påregnes bruk av privat telefon for sikkerhetsløsninger, dette medfører ikke kostnader for den ansatte.
Lønn etter avtale. Svært gode pensjonsordninger, det trekkes 2 % av lønn til pensjonsordning. 
Søkere som vil påberope seg fortrinnsrett må angi dette i søknaden. 
For stillinger med krav om politiattest er det et vilkår for å tiltre stillingen at tilfredsstillende politiattest framlegges.
Vi gjør oppmerksom på at opplysninger om søkerne kan offentliggjøres selv om søker har bedt om å få sitt navn unntatt fra offentlig søkerliste. Søkere som ikke får sin anmodning om å bli unntatt offentlighet tatt til følge, får varsel om dette. 

Kontaktinformasjon

Per Anders Røstad, Enhetsleder, 95100141, par@levanger.kommune.no
Ane Ravna Rømo, Fagansvarlig, 47475523, ane.romo@levanger.kommune.no

Arbeidssted

Håkon den Godes gate
7600 Levanger

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Levanger kommune

Referansenr.:4608500839
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 05.02.2023

Søknad

Søknadsfrist: 05.02.2023

Om stillingen

Stillingstittel: Byggesaksbehandlere – 2 stillinger

Ansettelsesform: Fast

Heltid/deltid: Heltid

Sektor: Offentlig

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Levanger kommune, Landbruk miljø og arealforvaltning

Adresse: Håkon den Godes gate LEVANGER

Hjemmeside: http://levanger.kommune.no/Organisasjon/Enheter/Arealforvaltning/

Levanger er vekstkommunen midt i Trøndelag! Levanger har det meste; nærhet til fjell og fjord, en fredet og idyllisk trehusby, kort veg til Trondheim og til internasjonal flyplass. Levanger er en av landets største landbrukskommuner og har et mangfoldig næringsliv, samt en sterk offentlig sektor. Sykehuset Levanger, Nord universitet og NTNU HUNT forskningssenter er viktig både for kommunen, regionen og Trøndelag fylke. Sammen med våre 20.171 innbyggere (pr. 4.kvartal 2021) arbeider vi stadig med å utvikle bærekraftige lokalsamfunn og god folkehelse, samt skole-, barnehage- og omsorgstjenester med høy kvalitet.