Publisert 04.08.2022

Logistikkleder / Supply chain manager

Norske Skog Skogn søker logistikkleder for utvikling av fremtidens logistikkløsninger for råvareforsyning.

Har du lyst til å jobbe med logistikkløsninger for fremtidens prosessindustri?

Vår supply-avdeling søker ny medarbeider.
Supply-avdelingen sørger for at Norske Skog Skogn har råstoff til papirproduksjonen for våre kunder i Norden og Sentral-Europa. Vi transporterer i dag råvarer med tog, skip, og lastebil fra hele Norge, samt Sverige, Tyskland, Nederland og UK. Som ansvarlig for logistikken innen råstoff ved Norske Skog Skogn vil du bli med på å utvikle framtidens løsninger.

Norske Skog Skogn er blant verdens største produsenter av avispapir med kapasitet på 500.000 tonn papir per år, hvorav 85% eksporteres. Fabrikken ligger i Skogn, 80 km nord for Trondheim. Fabrikken har en årsomsetning på ca. 2 milliarder kroner og har 350 ansatte. Bedriften etterlever FNs bærekraftmål, og jobber aktivt for det grønne skiftet og global sirkulærøkonomi gjennom å skape verdier av fornybare råvarer som grantrær og vannkraft. I tillegg utnyttes ulike avfallsfraksjoner som f.eks. innsamlet returpapir. Vi i Norske Skog har et sterkt fokus på miljø, og velger derfor våre samarbeidspartnere med omhu. Norske Skog Skogn har i tiår vært en hjørnesteinsbedrift i lokalsamfunnet. Vi er stolte over å bidra til det grønne skiftet.

Arbeidsoppgaver

  • Ansvar for operativ oppfølging og utvikling av dagens virkes-logistikk med lastebil, skip og tog.
  • Følge opp leverings­planer for å sikre tilstrekkelig transportkapasitet.
  • Forbedre og utvikle de eksisterende leveransekjedene og bidra til utvikling mot fremtidige bærekraftsmål.
  • Forhandlinger med logistikkpartnerne.
  • Oppfølging av lager på fabrikk og terminaler.
  • Vare og fakturakontroll.
  • Oppfølging av virkeskvalitet og kvalitetsutvikling.

Kvalifikasjoner

  • Høyskole-/universitetsutdannelse innen tekniske-, økonomiske-, skog/landbruk, supply chain management-, logistikk- og/eller ledelsesfag.
  • Erfaring fra logistikk, avtaleinngåelse og ledelse, men ikke noe krav.
  • Relevant praktisk/erfaring kan vektlegges ved manglende formell kompetanse.
  • Interesse for logistikkfaget.

Personlige egenskaper

Vi ser etter en medarbeider som kjenner seg igjen i våre verdier; åpenhet, ærlighet og samarbeid. Vi søker deg som både jobber godt i team, men som også evner å jobbe selvstendig og er strukturert. God på relasjonsbygging, kommunikasjon og samarbeid, samt det å være løsningsorientert er viktige egenskaper i denne stillingen.

Vi tilbyr

Norske Skog Skogn ønsker at arbeidsplassen skal være en arena for trivsel, mestring og utvikling. Derfor er vi stolte av å kunne tilby:

  • Sentral rolle i utvikling av selskapets innkjøpsfunksjon.
  • Gode og tilrettelagte arbeidsforhold.
  • Mulighet for en fleksibilitet ift hjemmekontor.
  • Gode lønns-, pensjons-, og forsikringsavtaler.
  • Meget godt arbeidsmiljø.
  • Gode utviklingsmuligheter.

Kontaktinformasjon

Sigbjørn Dalen, Innkjøpssjef, 900 60 035

Arbeidssted

Sjøvegen 108
7620 SKOGN

Nøkkelinformasjon:

Arbeidsgiver:Norske Skog Skogn AS

Referansenr.:4549620281
Stillingsprosent: 100%
Fast
Søknadsfrist: 25.08.2022

Søknad

Søknadsfrist: 25.08.2022

Om stillingen

Stillingstittel: Logistikkleder / Supply chain manager

Ansettelsesform: Fast

Heltid/deltid: Heltid

Sektor: Privat

Om arbeidsgiveren

Arbeidsgiver: Norske Skog Skogn AS

Adresse: Sjøvegen 108 SKOGN

Hjemmeside: https://www.norskeskog.com/about-norske-skog/business-units/europe/norske-skog-skogn